söndag 28 januari 2007

Spårbyte

Jag borde ju veta bättre än att bli förvånad, men ändå.

Man liksom blir förvånad när saker händer...Lite som en resa med SJ, man tror man har hoppat på tåget till Göteborg, men helt plötsligt hör man konduktören ropa "Nästa; Sundsvall!!! Avstigning för samtliga passagerare!". Jag borde ju ha hört alla tidigare utrop, och kanske klivit av i Gävle redan.

Ännu mer förvånad blir man dessutom när det visar sig att den matsäck man hade med sig blivit lite småsunkig (svettig ost, lukt av äggmackor med smetig kaviar, den varma chokladen har liksom svalnat och fått skinn, ja...ni vet).
Ja, jag kan väl säga som så, att här på perrongen i Sundsvall är det lite grått och trist just nu, massa folk rör sig runtomkring, själv letar jag efter en biljettlucka, en kiosk och lite värme. Skulle vilja ha en resa som passar mitt ändamål.

Undrar vad som hänt om jag klivit av i Gävle...Det verkar ju vara en hygglig stad; RIX Titti, RIX Roger och DiLeva kommer därifrån och de verkar ju vara glada typer med trevlig och lättsam dialekt. Undrar om det hade varit smidigt att byta tåg där...

Nåväl, Sundsvall är ju en rätt juste stad att resa ifrån, jag menar vem vill vara i Sundsvall? När det regnar??? Det här kan mycket väl ha varit den bästa stationen att hamna fel på, tillräckligt tråkig för att vilja komma bort fort. I Gävle kanske jag hade stannat och tittat på stan, och då hade det ju tagit ännu längre tid att komma till Göteborg.

Pûss

Inga kommentarer: